|
Po naprogramování systému maskování
jsem se pustil do poslední velké položky na seznamu. Poškození
subsystémů. Šlo to opět o něco snadněji,
než jsem čekal, což mě příjemně překvapilo.
Během několika málo hodin jsem tedy zavedl metodu
pro přepínání mezi zaměřenými subsystémy
(trup, torpédomety, pulzní zbraně, paprskové zbraně,
motory, štíty, zdroj energie, vlečný paprsek, senzory
a maskovací zařízení). Samozřejmě, že u
lodi, která nemá pulzní zbraně, nebo maskovací zařízení
příslušná možnost nebude. Pak jsem přiřadil
každé poškoditelné věci jednu proměnou, která může
nabýt 4 stavů, podle stupně poškození. Zjednodušeně
řečeno jsou to tyto stavy : ---funčkní---,
---poškozený/opravitelný ale funkční---, ---poškozený/opravitelný
ale nefunkční--- a ---poškozený, neopravitelný a
nefunkční---. Při zásahu jakoukoliv zbraní tedy
dochází k poškozování těchto systémů (pokud je
máte zaměřené a už jste se dostali skrze štíty
a pancéřování). Je proto výhodné se např. u
Akiry zaměřit primárně na torpédomety, protože
tím její palebnou sílu výrazně zredukujete. Poškozené
systémy jsou automaticky opravovány a pokud jsou opravitelné,
budou časem opět uvedeny do provozu. Zaměření
na konkrétní systém sice zmenší poškození, které způsobujete
zaměřené lodi, ale může se to vyplatit. Systémy
jsou náhodně poškozovány i pokud žádný není přímo
zaměřen a to tím víc, čím víc je poškozen
trup lodi. Tzn. že na skoro zničené lodi už toho moc
fungovat nebude. Když jsem se pak včera večer
chystal s programováním skončit, hra se mi po jedné
bitvě sekla. Bohužel to bylo během dvou posledních
dnů už podruhé, což nutně muselo znamenat nějakou
chybu. Původně jsem tomu nevěnoval pozornost,
protože se to neopakovalo, ale teď už jsem musel. Šel
jsem spát dost zneklidněný, protože tou chybou mohlo být
tařka cokoliv a hledat takto zřídka kdy se projevující
chybu na 7000 řádcích kódu nebude snadné. Druhý den
už jsem k tomu ale sedl a pečlivou analýzou a
betatestingem (měl jsem podezření na souvislost s
maskovací AI) se mi podařilo chybu odhalit, což mi opět
vylepšilo náladu. Taky jsem se rozhodl, že vyzkouším, jaké
má maskování vliv na kvalitu AI. Vyzkoušel jsem tedy 5
bitev se Sovereignem proti Negh´Varu s maskováním a 5 bitev
se Sovereignem proti Negh´Varu bez maskování. Ze začátku
to tak nevypadalo, ale statisticky se ukázalo, že AI používající
maskování je o něco efektivnější. Zjistil jsem
také, že při střetu dvou stejně manévrovatelných
lodí je AI schopná manévrovat tak, že bitvu končí se
stejnoměrně poškozenými štíty - tedy je využívá
co nejefektivněji. Ještě jsem vyzkoušel dvě
bitvy Sovereign vs Sovereign (obě lodě ovládány
AI) a výsledek 1:1 mě přesvědčil o ucházející
kvalitě umělé inteligence :-) Poté co jsem si
zarelaxoval u pečení kakaového dortu (a spálil si při
tom ukazováček pravé ruky, takže odteď moje lodě
zatáčejí výhradně doprava :-), jsem pokračoval
v poškozování subsystémů. Udělal jsem poškození
motoru a vlečného paprsku. Loď s poškozeným
motorem se (jak nečekaně :) pohybuje pomaleji (nebo
vůbec). Nečekaný problém opět vyvstal u
zpomalování rychlost lodi s poškozeným pohonem. Člověk
by nevěřil, kolik přinášejí 3 různé
vzdálenosti pohledu problémů. FW2 se blíží mílovými
kroky k dokončení.
Unimatrix325 |
|